Using mathematics to understand the world : how culture promotes children's mathematics / Terezinha Nunes and Peter Bryant
データ種別 | 図書 |
---|---|
出版者 | Abingdon, Oxon : Routledge |
出版年 | 2022 |
所蔵情報を非表示
配置場所 | 巻次等 | 請求記号 | 資料番号 | 状 態 | コメント | ISBN | 請求メモ | 予約 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
狭山 書庫洋書書架 | : pbk | 375.41/N99 | 4233326 |
|
9780367211707 |
書誌詳細を非表示
本文言語 | 英語 |
---|---|
大きさ | xii, 171 p. : ill. ; 24 cm |
内容注記 | Mathematical models and thinking Counting, adding and natural numbers Sharing, dividing and rational numbers Word problems, implicit agreements, quantitative reasoning and arithmetic Promoting quantitative reasoning in elementary school When what we know is not what we see |
一般注記 | Includes bibliographical references and indexes |
著者標目 | *Nunes, Terezinha Bryant, Peter, 1937- |
件 名 | LCSH:Mathematics -- Study and teaching (Primary)
全ての件名で検索
LCSH:Mathematics -- Study and teaching (Secondary) 全ての件名で検索 LCSH:Reasoning -- Study and teaching (Primary) 全ての件名で検索 LCSH:Reasoning -- Study and teaching (Secondary) 全ての件名で検索 LCSH:Reasoning in children |
分 類 | DC23:372.7 |
ISBN | 9780367211707 |
目次/あらすじ
類似資料
この資料の利用統計
このページへのアクセス回数:6回
※2018年9月5日以降
全貸出数:0回
(1年以内の貸出:0回)